Voorbereiding

Geldend voor FamilyColorBuffelrun & Buffelrun

Voorkom blessures
Een obstakelrun is natuurlijk niet zomaar iets en best pittig. Daarom geven we je hier enkele tips om te zorgen dat je blessurevrij de Buffelrun kunt doorstaan. Zo blijft deelname in je geheugen gegrift.
Off Course
De Buffelrun vindt hoofdzakelijk plaats in het buitengebied van Boerdonk, dus train ook op onverharde wegen. Daarmee kun je enkel- en knieblessures zoveel als mogelijk voorkomen. Bouw de duur en intensiteit geleidelijk op, zodat je spieren en gewrichten kunnen wennen aan deze andere vorm van belasting.
Niet alleen je benen
Train niet alleen je beenspieren maar ook je bovenlichaam. Tijdens diverse onderdelen van de Buffelrun moet er worden geklommen of geklauterd, denk hierbij aan de MonkeyBars, de Walls etc. Bij de eerste hang je met je volle gewicht aan horizontale rekken en moet je naar de overkant “zwieren”. Voorkom schouderblessures door ook hier functioneel te trainen.
Rek en strek oefeningen
Rekken en strekken is niet het meest leuke maar wel heel belangrijk en het helpt echt! Zeker als je langere afstanden gaat lopen. Training verkort je spieren en daarmee loop je meer risico op blessures. Voor een goed resultaat houd je je rek- of strekpositie 10/15 seconden vast.
Voeding
Zorg voor goede voeding en genoeg eiwitten voor je spieropbouw als je gaat trainen. Drink op de dag van deelname ruim vóór de start voldoende water. Je lichaam heeft tijd nodig om het op te nemen.
In de natuur
De natuur is natuurlijk iets waar we zuinig op moeten zijn. Bestorm de hindernissen op ons parcours daarom met beleid. Zorg ervoor dat je geen water binnenkrijgt, spoel je na de run goed af en wees alert op eventuele open wonden. Maak deze zelf direct goed schoon, meld je bij één van onze EHBO-posten of ga naar je huisarts als je het niet vertrouwt.
Zwanger?
Wij raden zwangere vrouwen, of personen met een lage weerstand, af om deel te nemen.

DRAAG DE JUISTE KLEDING!

Een goede outfit is het halve werk. Maar wat is dat nu eigenlijk? We geven je graag advies!
Draag geen katoen!
Katoen wordt zwaar en blijft erg lang nat. Daarom is ons belangrijkste advies: Draag geen katoen!
Kleren maken de man!
OnderkledingZorg voor het juiste schoeisel…
Je hebt stevige, solide schoenen nodig die jou helpen bij de vele uitdagende hindernissen op het parcours. Trailrunningschoenen zijn hiervoor de beste keus. Deze hebben meer grip door de grove zool en bieden meer bescherming.
Speciaal voor de dames
Onderschat ‘m niet: De sportbeha! Het juiste model vinden is belangrijk en een kwestie van maatwerk. Stap eens binnen bij een sportwinkel en laat je adviseren.
Tot zover! Doe er je voordeel mee en zorg dat je voorbereid begint!

Sponsoren

Gevak
V-CO
Masterpiece Financials
Vanderlande
Patrick Wetzel
Zon XP
Stow
XL Infra
Unicarriers
Kanters Bedrijven
Rabobank
Sport 2000
Bavaria
van Boxtel
Spam Energy
Emte
ColdService
Noordkade Veghel
Lifestyle Center Laarbeek
Style switcher RESET
Body styles
Color scheme